I'm a freelance self-taught illustrator born in Turin in 1986. My passion for art started just when I was born, I remember the first easel my father gifted to me, I was 8 and i'm still using it today. From an high school for secretaries I ended up in the third year of Art School, because I was and I am stubborn. Art was always in my thoughts and so I swimmed against the tide, everyone told me that I would not find a job, that I would have no future, but the call for art is like falling in love ... the heart cannot be commanded! Unfortunately for personal reasons I had to leave the Art School to dedicate myself to work, but like any true self-respecting passion, art has always been part of my life, I always found time to study and practice. Until one day I decided that I was ready to take that extra step, the step towards the happiness of doing a job that I love, the illustrator. My professional training path brought me closer to the illustration. Here I discovered the digital world and specialized in the kids illustration branch. I constantly research and experiment with new techniques, using watercolors, acrylics, pencils and so much more! I like to test myself and try to overcome my limits, I like old things, especially if they are made of wood, but in general I like objects that have a story to tell, even if they are a bit ugly, it doesn't matter, they are special. I have always given a name to every car I've had, for example the current one is called Coccy. I love being in contact with nature, so trekking and camping are the best for me!I am literally kidnapped by artistic materials, everytime i step in a fine arts shop I have to "plunder" it! In short ... wherever art calls, I answer.
________________________________________________
Sono un'illustratrice autodidatta freelance nata a Torino nel 1986. La mia passione per l'arte è nata più o meno quando sono nata io, ricordo il primo cavalletto regalatomi da mio padre, avevo 8 anni e tutt'oggi lo uso ancora. Dall'istituto tecnico aziendale sono finita al terzo anno di Liceo Artistico, perchè ero e sono caparbia. Avevo sempre e solo l'arte in testa e così sono andata contro corrente, tutti mi dicevano che non avrei trovato lavoro, che non avrei avuto futuro, ma il richiamo per l'arte è come innamorarsi...al cuore non si comanda! Purtroppo per motivi personali ho dovuto lasciare il Liceo Artistico per dedicarmi al lavoro, ma come ogni vera passione che si rispetti l'arte ha sempre fatto parte della mia vita, trovavo sempre del tempo per poter studiare e praticare. Finchè un giorno ho deciso che ero pronta per fare quel passo in più, il passo verso la felicità di fare un lavoro che amo, l'illustratrice. Il mio percorso di aggiornamento professionale mi ha fatto accostare all'illustrazione. Qui ho scoperto il mondo digitale e mi sono specializzata nel ramo dell'infanzia. Continuo a ricercare e sperimentare nuove tecniche, utilizzando acquerelli, colori acrilici, matite e chi più ne ha più ne metta! Mi piace mettermi alla prova e cercare di superare i miei limiti, mi piacciono le cose antiche, soprattutto se sono di legno, ma in generale mi piacciono gli oggetti che hanno una storia da raccontare, anche se sono un po' bruttini, non importa, sono speciali. Ho sempre dato un nome ad ogni macchina che ho avuto, per esempio quella attuale si chiama Coccy. Amo stare a contatto con la natura, ragion per cui fare trekking e campeggiare in tenda sono il massimo per me!
Sono letteralmente rapita dal materiale artistico, se vedo un negozio di belle arti lo devo "saccheggiare"! Insomma...ovunque l'arte chiami, io rispondo.